Haber

Fransa’da, ticari kontrol kanunla etkileyicilere geldi

Fransız Parlamentosu, fenomenlerin sosyal medyadaki ticari faaliyetlerini düzenleyen yasa tasarısını kesin olarak onayladı.

Fransa Senatosu’ndaki oturumda, sosyal medya içerik üreticisi etkileyicilere ilişkin yasa tasarısı ikinci kez görüşülmeye başlandı.

Ticari influencer’ların faaliyetlerine yasal bir tanım getiren yasa tasarısı oybirliğiyle kabul edildi.

Dün Meclis’te de kabul edilen yasa tasarısı bugün Senato’da yapılan oylamanın ardından nihayet Meclis’te onaylandı.

Bir yasa tasarısının Fransa’da nihayet kabul edilebilmesi için, Parlamento’nun iki kanadı olan Meclis ve Senato’nun aynı yasa tasarısını onaylaması gerekiyor.

‘REKLAM’ UYARISI ZORUNLU

Tasarı, etkileyicilerin alkol ve tütün ürünleri ile plastik cerrahi reklamı yapmasını yasaklıyor ve gönderilerine “reklam” veya “ticari işbirliği” yazmaları zorunluluğu getiriyor.

2 YILA KADAR HAPİS

Kanun taslağında yer alan yasak ve yükümlülükleri ihlal eden etkileyicilerin 2 yıla kadar hapis ve 300 bin avroya kadar para cezasına çarptırılması bekleniyor. Fransa’daki influencer sayısının 150 bin olduğu varsayılıyor. (HABER MERKEZİ)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu